- Blog
- Које порезе на аутомобиле треба да платите у Шпанији
Које порезе на аутомобиле треба да платите у Шпанији
Добијте јасан преглед пореза на аутомобиле у Шпанији, укључујући IVA, IEDMT, IVTM, и научите како да их израчунате, одбијете и платите као продавац.

Кључни подаци
- Шпанија има више пореза везаних за аутомобиле, укључујући IVA (ПДВ), IEDMT (порез на регистрацију), IVTM (порез на путеве), ITP (порез на пренос власништва) и царину за увоз ван ЕУ.
- Предузећа регистрована за ПДВ могу одбити IVA , али IEDMT, IVTM и царине се не могу одбити.
- IEDMT се заснива на емисији CO₂ , а стопа може незнатно да варира у зависности од региона. Електрична возила су потпуно изузета.
- Пореска ослобођења и смањења су доступна за електрична возила, хибриде са ниском емисијом , велике породице, особе са инвалидитетом и друге посебне случајеве.
- Већину пореза на аутомобиле можете платити онлајн преко веб странице Agencia Tributaria (за IVA и IEDMT) или преко ваше локалне општине (за IVTM).
Ако желите да увезете или региструјете возила у Шпанији , суочићете се са неколико пореза. У реду је — водићемо вас кроз сваки од њих како бисте могли да планирате трошкове и да се придржавате прописа.
Од шпанског пореза на регистрацију (IEDMT) до путарине у Шпанији, тачан износ који плаћате варираће у зависности од региона, типа возила и од тога да ли сте пословни или приватни купац.
Иако порези на аутомобиле у Шпанији нису исти широм земље, ипак је важно разумети основе.
Знање шта можете очекивати помаже вам да правилно одредите цене возила и са самопоуздањем одговорите на питања купаца, па хајде да погледамо главне порезе на аутомобиле у Шпанији и видимо како функционишу.
Списак свих пореза на моторна возила у Шпанији
Да бисмо вам помогли да започнете, ево кратког прегледа главних пореза на аутомобиле у Шпанији. Касније ћемо детаљније размотрити сваки од њих.
|
Акроним |
Пуно име пореског ... референтног органа |
Када се плаћа? |
Да ли је доступан порески одбитак? |
Ко плаћа? |
|
ИВА |
Импуесто собре ел Валор Анадидо (порез на додату вредност, ПДВ) |
Приликом куповине и увоза возила у Шпанији или ЕУ |
Да, за предузећа регистрована за ПДВ |
Дилер при увозу, купац при куповини од дилера |
|
Интегрисани електронски преносни систем (IEMMT) |
Импуесто Еспециал собре Детерминадос Медиос де Транспорте |
При првој регистрацији у Шпанији |
Не |
Ко год региструје аутомобил (дилер или купац) |
|
ИТП |
Импуесто де Трансмисионес Патримониалес |
Приликом куповине половног аутомобила од приватног продавца |
Не |
Приватни купци (без учешћа дилера) |
|
ИВТМ |
Импуесто собре Вехицулос де Траццион Мецаница (Порез на промет) |
Годишње након регистрације |
Не |
Регистровани власник (дилер или купац) |
|
Царина |
Шпански: Адуанас |
Приликом увоза из земаља ван ЕУ |
Обично се не може одбити, али ПДВ може бити одбитан за предузећа |
Дилер |
Објашњење пореза IVA
IVA (Impuesto sobre el Valor Añadido) је стандардни порез на додату вредност у Шпанији, сличан ПДВ-у у другим земљама ЕУ. Примењује се када:
- Купите ново или половно возило од продавца у Шпанији
- Увоз возила из друге земље ЕУ
- Увезите возило ван ЕУ
Стандардна стопа пореза на имовину (IVA) у Шпанији је 21%. Снижени порески разреди (10% и 4%) се не примењују на возила.
Како израчунати ИВА порез?
Порез на имовину (21%) се обично плаћа при увозу или куповини возила, али начин на који га израчунавате зависи од порекла аутомобила. Ево три најчешћа сценарија за продавце:
► Куповина аутомобила од продавца из ЕУ
Ако купујете од другог предузећа са седиштем у ЕУ и фактура је издата без ПДВ-а, потребно је да пријавите 21% ПДВ-а у Шпанији. Можете га касније одбити, ако сте предузеће регистровано за ПДВ.
► Куповина аутомобила од шпанског дилера
Ако купујете од продавца у Шпанији, ПДВ је обично укључен у фактуру, тако да га не морате посебно обрачунавати. Такође га можете касније одбити ако сте регистровани за ПДВ.
► Увоз аутомобила ван ЕУ
Овде се ПДВ плаћа током царињења. ПДВ износи 21% од царинске вредности (цена аутомобила + трошкови испоруке + царина).
Како повратити свој IVA порез?
Дакле, ако сте предузеће регистровано за ПДВ које купује од других предузећа, обично можете одбити ИВА плаћен на куповину возила.
Да бисте повратили IVA :
- Уверите се да фактура садржи ПДВ број ваше компаније и да је правилно издата. Све фактуре које изда eCarsTrade имаће јасно назначене податке о ПДВ-у.
- Поднесите своју редовну ПДВ пријаву шпанској пореској управи (Agencia Tributaria). Мораћете да попуните образац 303 .
- Сачувајте сву пратећу документацију (фактуру, доказ о уплати, транспортна документа).
Објашњење пореза IEDMT
IEDMT (Impuesto Especial sobre Determinados Medios de Transporte) је једнократна такса за регистрацију која се плаћа приликом прве регистрације возила у Шпанији, било да је ново или половно, увезено или купљено локално.
Како израчунати IEDMT порез?
Количина зависи углавном од емисије CO₂ , али може да варира и у зависности од региона.
За најтачнију процену, требало би да погледате регионалне цене на основу места где ће аутомобил бити регистрован, које можете пронаћи овде .

Стопе IEMDT-а у аутономним заједницама
Неке аутономне заједнице, као што су Мадрид, Каталонија или Навара , примењују регионалне доплате, посебно на возила са високом емисијом.
Да бисте проценили трошкове IEDMT пореза, требало би да проверите званичне емисије CO₂ возила ( које можете пронаћи у COC-у аутомобила ) и да се позовете на регионална пореска правила на основу тога где ће возило бити регистровано.
Обвезник IEDMT-а подноси пореску пријаву користећи Обрасац 576 .
✅ Имајте на уму да иста вредност CO₂ која се користи за IEDMT такође одређује коју DGT еколошку налепницу ваш аутомобил добија.
Ове налепнице су важне јер утичу на то где можете да возите у градовима, па чак могу утицати и на то колико је лако касније продати аутомобил.
Објашњење пореза за ИТП
Порез на пренос власништва , ITP, плаћа се само када појединац купује аутомобил од приватног продавца. Стопа зависи од региона и креће се између 4% и 8% тржишне вредности аутомобила.
Регистровани продавци аутомобила не плаћају ITP, већ продају преко IVA система.
Објашњење пореза за IVTM
ИВТМ (Импуесто собре Вехицулос де Траццион Мецаница) је годишњи путни порез који плаћа регистровани власник возила.
То је локални порез , што значи да га наплаћује општина у којој је возило регистровано, тако да стопе зависе од града или места.
На пример, табела испод приказује званичне стопе IVTM-а за 2025. годину у Мадриду, на основу фискалне снаге возила (caballos fiscales).

Таксе за Мадрид IVTM за аутомобиле у 2025. години
Такође можете видети како се накнада прилагођава ако је аутомобил регистрован само део године.
Како израчунати порез на ИВТМ?
Порез се заснива на:
- Тип возила и снага мотора (или емисије у неким градовима)
- Општина у којој је регистровано
Зато је најбоље да посетите званичне странице локалне пореске управе како бисте проверили тачне стопе и опције плаћања.
Када је у питању ко плаћа IVTM, то је увек особа или предузеће наведено као регистровани власник возила.
Ако је аутомобил још увек на име продавца, плаћа продавац. Ако је већ пренет, плаћа нови власник.
Објашњење царина
Ако увозите аутомобил ван ЕУ, мораћете да платите царине и ПДВ када аутомобил уђе у Шпанију.
Како израчунати царине?
Царине се заснивају на царинској вредности возила. То укључује куповну цену аутомобила, трошкове транспорта и осигурање до границе ЕУ. За већину аутомобила, царинска стопа је 10%.
За мотоцикле, цене су другачије:
- 8% за мотоцикле са моторима до 250 цм³
- 6% за мотоцикле са моторима од 250 цм³ или више
Након примене царина, ПДВ при увозу се наплаћује по стопи од 21% на укупан износ (царинска вредност + царина).
Пореска ослобођења и смањења
Као и многе земље ЕУ, Шпанија нуди пореске олакшице и подстицаје за подршку чистијим возилима , посебно електричним.
Код неких пореза не морате да платите пуни износ, а у неким случајевима можда их уопште нећете морати платити.
На пример, електрична возила и plug-in хибриди су често ослобођени пореза на регистрацију (IEDMT) , а нека хибридна возила са нижим емисијама плаћају смањени IEDMT.
Такође, многе општине нуде смањење пореза на путеве (IVTM) до 75% за електрична возила и одређене хибриде.
Такође постоје пореске олакшице за:
- Велике породице
- Особе са инвалидитетом
- Таксији и возни паркови за изнајмљивање
- Возила увезена као део промене пребивалишта
- Прилагођена возила
Пример обрачуна пореза
Дакле, како се сви ови порези у пракси уклапају? Сада ћемо видети пример из стварног света како бисмо показали како се израчунавају укупни трошкови увоза и регистрације половног возила у Шпанији.
Рецимо да сте увозили половни Audi A4 (145 г/км CO₂) из Немачке. Ако је аутомобил коштао 15.000 евра, ево колико бисте морали да платите као увозник:
1. Пријавите и платите IVA (21%) у Шпанији
Пошто је у питању куповина у ЕУ, потребно је да пријавите 21% ПДВ-а у Шпанији:
15.000 € × 21% = 3.150 €
Ваша укупна пријављена вредност је 18.150 евра.
✅ Запамтите, ако сте регистровани за ПДВ, можете одбити ИВА у вашој следећој кварталној ПДВ пријави ( Образац 303 ).
2. Платите IEDMT (порез на регистрацију)
Пошто аутомобил емитује 145 г/км CO₂, спада у пореску категорију од 4,75% .
То значи да ћете платити 712,50 евра у IEDMT-у (то је 4,75% од 15.000 евра).
Мораћете да попуните образац 576 и платите порез пре него што можете да региструјете аутомобил.
3. Прескочите ИТП
Пошто ово није продаја између приватних лица, нема пореза на пренос власништва (ITP).
4. Платите годишњи порез на путеве (IVTM)
Након регистрације, мораћете да платите IVTM на основу општине у којој је аутомобил регистрован. Рецимо да сте се регистровали у Мадриду и претпоставимо да је Audi A4 имао 15 CVF, што га сврстава у распон од 12 до 15,99 CVF.
У том случају, ви (или купац који региструје аутомобил) бисте плаћали 129 евра годишње за IVTM.
Дакле, коначни укупан износ пореза на аутомобиле: 3.150 € (ИВА) + 712,50 € (ИЕДМТ) + 129 € (ИВТМ) = 3.991,50 €
То је пуни износ који бисте платили порез као продавац који увози и региструје ово возило у Мадриду. Ако сте регистровани за ПДВ, моћи ћете да одбијете 3.150 евра пореза на имовину (IVA).
Како платити порез на електрична возила и увезена електрична возила?
Ако бисте увозили мотоцикле или лака комерцијална возила (ЛКВ) , пратили бисте сличне процедуре као и приликом увоза аутомобила.
Међутим, плаћање пореза на електрична возила је мало другачије. Постоје две кључне ствари које треба имати на уму:
- Царина и ПДВ се примењују на увоз, али су електрична возила потпуно ослобођена пореза на регистрацију IEDMT-а.
- Многе општине такође нуде годишње IVTM попусте за електрична возила, зато проверите локалне пореске прописе.
Да бисте искористили изузеће од EV IEDMT-а, уз регистрациона документа приложите потврду о нултој емисији CO₂.
Шпански порези на аутомобиле - Честа питања
► Ко је ослобођен плаћања пореза?
Следеће категорије су ослобођене плаћања неких пореза: електрична возила, хибриди, дипломате, возни паркови за изнајмљивање, увоз возила са првим правом боравка, велике породице, особе са инвалидитетом.
► Како израчунати порез на увоз аутомобила за аутомобил који долази из земље ван ЕУ?
Мораћете да комбинујете ове трошкове: царина + 21% ИВА + IEDMT.
► Која је разлика између IEDMT и ITP?
ITP се плаћа само у трансакцијама између физичких лица, док IEDMT плаћа свако ко први пут региструје аутомобил у Шпанији, без обзира да ли је у питању предузеће или приватни купац.
► Да ли предузећа могу да одбију или наплате порез на увоз аутомобила у Шпанији?
Да, предузећа регистрована за ПДВ обично могу одбити ПДВ од 21% који је плаћен приликом увоза или куповине возила. IEDMT и царине се не могу одбити.
► Која су документа потребна за плаћање пореза на аутомобиле?
Обично ће вам требати:
- Важећи рачун о куповини возила или уговор о продаји
- Сертификат о усаглашености (COC)
- Доказ о царињењу (ако се увози ван ЕУ)
- NIE/CIF (порески број)
- Образац 576 (за IEDMT) или Образац 303 (за повраћај ПДВ-а, ако се тражи повраћај)
Можда ће вам бити потребна додатна документација у зависности од типа возила и пореза.
► Која су документа потребна за пореско ослобођење?
У зависности од изузећа за које аплицирате, биће вам потребан доказ о подобности (нпр. потврда о великој породици, статус инвалидитета, доказ о адаптацији возила). Ако аплицирате за изузеће од IEDMT-а за електрична возила, биће вам потребан сертификат о нултој емисији CO₂.
► Како платити шпански порез на аутомобиле онлајн?
IEDMT и IVA можете платити на страницама Agencia Tributaria . IVTM се плаћа преко веб странице ваше локалне општине.
► Које порезе треба да платим за пренос власништва над возилом?
Ако купујете од физичког лица, морате платити ITP (4–8%), на основу тржишне вредности аутомобила и региона.
Ако купујете од продавца, плаћате ПДВ (21%), који је већ укључен у фактуру.
У оба случаја, примењује се и накнада за трансфер DGT-а . Трошкови накнаде за трансфер износе 55,70 евра.
► Колики је порез на половне аутомобиле у Шпанији?
Ако купујете од приватног продавца, плаћате ITP (4–8%). Ако купујете од дилера, плаћате IVA (21%).
Увоз возила из Европе може бити сложен, али еЦарсТраде је ту да поједностави процес. Научите како да:
_01JE9WH8CRTMG3B3WDH56WNJHD.png)